|   07 أغسطس 2020م
د. علي خميس علي
د. علي خميس علي
أستاذ مساعد
التربية والدراسات الأنسانية
كلية العلوم والآداب
  • هاتف: 25446200(968+)
  • محول: 574
  • البريد الإلكتروني: ali.khamis@unizwa.edu.om
  • موقع المكتب: 11E-3
  • يعمل في الجامعة: منذ 2008

  • حصل على درجة الدكتوراة في الإدارة التعليمية من جامعة بوترامليزيا في عام 2002م، وحصل على درجة الماجستير في الإدارة التعليمية من الجامعة الإسلامية العالمية مليزيا في عام 1997م، وحصل على درجة البكالوريوس في التربية من الجامعة الأفريقية العالمية السودانية في عام 1993م. اهتماماته البحثية تقع في مجال المنظمة المتعلمة، القيادة التربوية، الذكاء العاطفي في الإدارة التعليمية، الثقة التنظيميمة و الارشاد الأكاديمي.


    المؤهلات الأكاديمية
    • Doctor of Philosophy، University of Putra ، 2002
    أنشطة التدريس
    • Effective Educational Supervision، This course provides students with approaches, knowledge and skills of effective educational supervision in educational institutions. ، 2010-Now
    • Educational Leadership، The courses exposes students to different leadership theories and approaches. It also gives students opportunities to discuss research in educational leadership in educational institutions، 5 Years
    • Principles of Training and Continuous Education ، Basics of Training
    الأنشطة البحثية
    - الاهتمامات البحثية
    • Learning Organizations
    • Educational Leadership
        - المنشورات
          مقال:
        • 1. 2019 الأنماط القيادية لمديري مدارس التعليم الأساسي وعلاقتها بالسعادة المهنية للمعلمين في محافظة الظاهرة بسلطنة عمان
        • 2. 2012 . Academic staff`s perceptions of characteristics of learning organization in a higher learning institution، International Journal of Educational Management, Vol. 26 Iss: 1, pp.55 – 82.
        • 3. 2011 Headmasters` and headmistresses roles in facilitating learning organization in selected primary schools in Malaysia : a preliminary study. ، Jurnal Pengurusan dan Kepimpinan Pendidikan, 22 (2). pp. 77-94. ISSN 1511-4147
        • 4. 2011 The Relationships between the Leadership styles of Heads of Departments and Academic Staff’s Self-Efficacy in selected Malaysia Islamic University. ، Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business. Vol.3, No 1, pp.940-949.
        الخبرة الإدارية
        • 2017 - 2020: Risk Management Officer - College of Arts and Sciences (CAS)
          Managing Risks at CAS
        • 2016 - 2020: Coordinator for Educational Administration Program - Nizwa University
          Review of Educational Administration Program

                .